2014年6月30日月曜日

"Class tablet" Apple spread, MS selling intensified



Movement to distribute the tablet devices to students in the classroom of the school, take advantage has been spread. In addition to dress studied at among students, there is an advantage of the learning corresponding to the level of the individual, the effect is expected. Country has also been attempting to distribute one single tablet devices in all schools by 2020, Microsoft Japan and Apple (MS) is focused on selling to such Board of Education.

According to the research firm IDC Japan, shipments of educational tablet in Japan, of 2.9 times the turnover of solutions market and system building 1.28 million units, 5.1 times the current, utilizing the tablet in '30 it is expected to expand to 75.9 billion yen. Yasuyuki Higuchi, president of Japan MS emphasizes the "very important in strategy. Long-term for me to use it and ask them to use our products since I was a child, even after becoming an adult."

Basic software of tablet devices in (OS), the number and quality of applications and operability "iPad (eye pad" of Apple is substantial.

On the other hand, there is strength in collaboration with PC software such as Word or Excel of MS is "Windows".

However, there is a problem is the widespread use of tablet devices in the field of education. There was also the voice because it was in the form of self-purchase terminal of ¥ 50,000 one in high school saga began lessons with a tablet from April, the burden is heavy and from parents. Opinion "requires a reduction in handset prices by the manufacturer and expansion of the auxiliary of the country" and (school officials) are also out in order to spread in earnest.


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学校の授業で生徒にタブレット端末を配布し、活用する動きが広がってきた。生徒同士で学び合えるほか、個々のレベルに応じた学習ができる利点があ り、その効果が期待されている。国も平成32年までにすべての学校でタブレット端末を1人1台配布しようとしており、米アップルや日本マイクロソフト (MS)が教育委員会などへの売り込みに力を入れている。
 調査会社IDCジャパンによると、国内の教育用タブレットの出荷台数は、30年 に現在の5.1倍の128万台、タブレットを活用したシステム構築などソリューション市場の売上額は同2.9倍の759億円に拡大する見通しだ。日本MS の樋口泰行社長は「子供のころから当社の製品を利用してもらうと、大人になってからも使ってもらえる。長期的な戦略でも非常に重要」と強調する。
 タブレット端末の基本ソフト(OS)では、アップルの「iPad(アイパッド」の操作性やアプリの数・質が充実している。
 これに対し、MSの「ウィンドウズ」はワードやエクセルといったパソコンソフトとの連携で強みがある。
  ただ、教育現場でのタブレット端末の普及には課題もある。4月からタブレットを使った授業を始めた佐賀県の高校では1台5万円の端末を自費購入する形にし たため、保護者から負担が重いとの声もあった。本格的に普及させるには「国の補助の拡充やメーカーによる端末価格の引き下げが必要」(学校関係者)との意 見も出ている。

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