2014年9月16日火曜日

Daihatsu is the lowest and ¥ 820,000 small car launch of the low fuel consumption in Malaysia


The 16th, Daihatsu announced it had released "Asia (AXIA)" a small car in Malaysia. Applying the cultivated low fuel consumption and low price technology minicar, the engine exhaust amount of 998cc, fuel efficiency is 21.6 km per liter. I have kept to lowest in four-wheel passenger car of the same domestic 24,600 Ringgit and from (about 820 004 thousands of yen) price.

Daihatsu's largest with a market share of about 30% in Malaysia, but tough competition is continuing. To promote the introduction of surviving at low cost, fuel-efficient vehicles.

"Asia" is produced at the new plant that national car manufacturer Daihatsu and the Malaysian government, which was established as a joint venture "Perodua" was up and running in August. The 30% reduced the cost compared to conventional factory introduced the production know-how of Japan other 95% to increase the local content of parts, and proceed with the automation at the new plant, it was realized the low price. 8000 units monthly sales goal, expected to be the best-selling car model as a company.

In addition to the base small car of low price Daihatsu was released last year in Indonesia, "Ira", and improved fuel efficiency by improving the engine, the design of choice in the field such as the headlights of fishing eyes the image of raptors the (raptors) s I was adopted.

In addition, it becomes a model that fits the country's first eco-car policy in the Malaysian government has introduced new. The case of a small car, that fuel efficiency is greater than 20 kilometers per liter under the conditions, it is subject to corporate tax cuts.

Perodua is the largest selling (2014 estimate) 200,000 units per year in Malaysia. However, amid Japan urges such as Toyota and Honda, which is the parent company of the Daihatsu strengthen the offensive, there is also a movement of tariff reduction by the Malaysian government, seat of the national car manufacturers are threatened. And that "it has been favored as a national car so far, but you want to put a force on the model of the low-price and low fuel consumption to survive even after liberalization" and Daihatsu.


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ダイハツ工業は16日、マレーシアで小型車「アジア(AXIA)」を発売したと発表した。軽自動車で培った低燃費・低価格技術を応用し、排気量998ccのエンジンで、燃費性能は1リットル当たり21.6キロ。価格は2万4600リンギット(約82万4千円)からと同国内の四輪乗用車で最安値に抑えた。

 ダイハツはマレーシアで約3割のシェアを持つ最大手だが、厳しい競争が続いている。低価格・低燃費車の投入で勝ち残りを図る。

 「アジア」は、ダイハツとマレーシア政府が合弁で設立した国民車メーカー「プロドゥア」が8月に稼働させた新工場で生産している。部品の現地調達率を95%まで高めたほか、新工場では自動化を進めるなど日本の生産ノウハウを導入して従来の工場に比べコストを3割引き下げ、低価格を実現した。月間販売目標は8000台で、同社としては最量販車種になる見込み。

 ダイハツがインドネシアで昨年発売した低価格の小型車「アイラ」をベースに、エンジンを改良して燃費性能を改善したほか、猛禽(もうきん)類をイメージしたつり目のヘッドライトなど現地で好まれるデザインを採用した。

 また、マレーシア政府が新たに導入したエコカー政策に適合する同国初のモデルになる。小型車の場合、燃費性能が1リットル当たり20キロを上回ることが条件で、法人税減税を受けられる。

 プロドゥアはマレーシアで年間20万台(2014年見込み)を販売する最大手。ただ、ダイハツの親会社であるトヨタ自動車やホンダなど日本勢が攻勢を強めるなか、マレーシア政府による関税引き下げの動きもあり、国民車メーカーの座が脅かされている。ダイハツでは「これまで国民車として優遇されていたが、自由化後も生き残れるように低価格・低燃費のモデルに力を入れたい」としている。

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